*Påkörd av en bil*

Ja vad säger man vilken dag...

Har tillbringat hela dagen på akuten kan jag säga, har fått 2 fina kryckor som jag hatar över allt annat redan.
Men vi kanske ska ta allt från början?
Jag skulle köra till mitt distrikt idag, hann inte börja ens.
När jag ska åka över övergångsstället så hör jag en bil tuta och sen smäller det och jag flyger av moppen, har dåligt minne men jag TROR att jag föll på den när den välte och sedan fick den lite på mig, kommer ihåg att jag satt på knä och höll för magen för fick ett stort sår där.
Medan jag gör det känner jag hur fötterna/benen plötsligt börja spänna och fattar att bilen kör på mig, sedan ser jag att den backar så låg mellan bilen och moppen.

Kommer fram en kille som tydligen jobbar eller hade jobbat som sköterska eller ambulansförare så han ringer ambulansen, och sen kom det en kille till + tjejen från bilen.
Det enda jag brydde mig om då var hennes bil, men jobbet ersätter ju det som tur var.
Efter några minuter kommer Staffan, så glad av att se någon ja kände så han ringde till jobbet och berättade vad som hänt och va där tills vi åkte till sjukhuset.
Hel mysig ambulanskille som satt med mig på vägen dit, pratade om ditt och datt men va nog lite chockad för kände hur ja bara stirrade framåt.

Inne på akuten tar ju allt 1000 år, fick börja med lite tester, Tommy kom dit och var med en liten stund innan han åkte tillbaka, han skulle hämta mig med.
Polisen kom dit för att förhöra mig om händelsen + att jag fick göra ett blåstest.
Blev röntgad och så men de såg ingenting, och kan knappt gå och använda vänsterfoten nu så har kryckor.
Ska vara hemma en vecka till att börja med, sen får jag se blev inte sjukskriven nämligen.

Har precis blivit hem skjutsad av Tommy, han var gullig och hade en macka med sig, suttit där sedan 11.00 kanske. Sen berättade han att alla va oroliga och hälsade till mig.
Killen från truckservice hade ringt honom och frågat honom" Hur gick det egentligen med personen som körde moppen", den var tydligen helkvaddad så jag har haft en jävla tur. Behöver vila nu*

Kommentarer
Postat av: TINA

Stackare.
Vad händer om du inte kan använda foten om en vecka?
Hoppas allt bli bra.

2008-04-24 @ 18:56:09
URL: http://tinolini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0