*Fadderbarn*

Återigen sitter man på balkongen med tända ljus och en kopp te, fast det va ännu skönare denna gången =)
Fått klart mitt brev helt till mitt fadderbarn också, så nu börjar väntan redan till svar från honom, det är verkligen kul att man få kontakt med familjen också, känns ju mycket personligare än ett autogiro varje månad ;)
Jag har alltid varit sugen på att skaffa ett fadderbarn sedan jag blev "medveten" om det så att säga och verkligen förstod innebörden av det.
Anledningen att jag förklara detta är för i kvällens avsnitt av Sanningen ögonblick fick killen en fråga om han hade velat skriva på sitt CV att han hade ett faddrbarn för att det skulle se bra ut?
Och blev paff av att idioterna tänker på det viset om det.

En av anledningarna till att jag ville ha ett var för jag ville göra något bra och meningsfullt.
200 kr i månaden tycker jag inte är något alls, med tanke på att jag hjälper honom med skola, sjukvård m.m.
Jag resonerade som så att ta exempel när jag har en utgång, man kan ju smälla flera 100 på en kväll, bara inträdet brukar ju ligga på 100 kr, 1 drink oops 1 till, där är vi uppe i över 200 kr.
Ni fattar säkert hur jag menar.
Jag tycker att de som verkligen vill göra något meningsfullt och har möjlighet till det borde skaffa sig ett fadderbarn eller göra något i samma stil. Det går inte beskriva hur jäkla bra vi har det här i Sverige mot endel andra länder.
Jag har en anledning till, men den är extremt personlig så håller den för mig själv . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0