*SJ in my ass*

Ursäkta språket mamma men jääääävlar SJ, varför ska man behöva boka biljetter ett kvartal innan för att få ett hyfsat pris. Och så höjer de det som synden för varje dag som går.
Jag blir så trött på det, vem har lust att slänga ut 800 :- för en biljett samma vecka, och vem har råd egentligen?
Visserligen har jag råd, men jag tycker inte att en biljett tur och retur är värd 1600 :- precis.
Jag stödjer faktiskt de som köper upp biljetterna och säljer på Tradera & Blocket, där har man i allafall chans att få det till ett hyfsat pris.
Jag ska ju i väg nästa helg, har spanat in lite biljetter på Tradera som jag hoppas att jag tar hem.
Men jag gillar inte ovissheten om man får den eller ej, för får man inte det så har SJ såklart höjt priset ännu mer.
Swebus är en lösning, men sitter hellre på ett tåg i 3 timmar, än en buss i 6-7 timmar.
SJ borde göra något åt det där, är ju en massa studenter som reser också.

// Tin @-}--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0