*Julkalendern var bättre förr*

Man blir ju nästan ledsen när man ser de senaste årens julkalendrar.
Vad hände med alla mysiga och juliga kalendrar, nu är det bara så moderniserat och de fjantar hit & dit och man fattar inte handlingen!
Tackar vet jag då jag var ung haha. Min absoluta favorit var Mysteriet på Greveholm, sedan gillar jag Pelle Svanslös, den var sååå julig och mysig.
90 talets julkalendrar var på toppen sen gick det bara utför, tror inte det går att få en bra stämningsfull längre. Eller det är klart att det går men det verkar inte SVT fatta!
Hittade en sida med alla årens julkalendrar säger bara från 1991-2001 var de sjukt bra kalendrar.
Jag har Greveholm och Pelle Svanslös hemma, har önskat mig När karusellerna sover i julklapp, ska nog samla ihop mina favoriter!

// Tin @-}--

                           När Karusellerna soverPelle Svanslös 1 & 2 (2 Disc) - Världens bästa adventskalendrar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0