*Den jag ville ha*

Äntligen har jag läst ut "Den jag ville ha" som är skriven av Sheila O´Flanagan.
Det blev en trög start då jag inte fick någon början i den, men när jag väl var inne i den kunde jag knappt lägga i från den.

Boken handlar om Nieve och Darcey som var bästisar från att de var små. Men sedan vänstrade Nieve med Darceys kille Aidan och de hörs inte mer.
10 år senare dyker en bröllopsinbjudan upp i Darceys brevlåda.
Nieve och Aidan ska gifta sig, och Darcey har hämnd i sikte.
Man får följa deras liv seperat i hela boken och får både bakgrundsfakta och nutid.
Som sagt först tyckte jag inte den var så mycket för världen då den har långa kapitel som jag avskyr, men sedan glömde man bort det för man ville bara läsa mer och se vad som hände.
Jag rekommendera den starkt =)

// Tin @-}--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0