*Facebook*

Jag måste medge att jag har en så kallad hat/kärlek till Facebook.
Min första spontana tanke kring det är att det självklart är ett riktigt bra forum.
Samtidigt stör det mig också, det tog rätt lång tid innan jag skaffade min till att börja med.
Det jag stör mig mest på där är faktiskt endel vänförfrågningar man får. Jag är stenhård när det gäller dem och blir inte kompis med vem som helst.
Utan att jag MÅSTE verkligen känna de och träffa de jag har på min lista.
De jag har på min vänlista är sådana jag verkligen har kontakt med, visst endel träffar man ju inte men ska jag ha de på FB så vill jag veta att vi kommer skriva till varandra ofta och kommentera varandras bilder o.d.y.
Kan störa mig på när gamla kompisar från högstadiet skicka vänförfrågningar och inte ens skriver till en när man accepterat.
Många vill säkert bli vän med en för att de vill ha många på sin lista.
Men ge mig en bra anledning till att acceptera en som man kände för 1000 år sedan och ALDRIG kommer att träffa och inte skriva till varandra på FB.
I morgon ska jag gå igenom mina Facebook vänner och vet redan nu att endel kommer att ryka.
Är inte för jag har något emot de utan just att de jag har där, vill jag ha regelbunden kontakt med, inte höras var femte år och kolla vad som hänt sedan sist =)
Är väldigt privat där och endast mina vänner får se vilka bilder jag har.
Jag skriver och maila endast skulle aldrig falla mig in och göra varenda QUIZ som finns där eller spela.
To be or not to be that's the question . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0