*Min bästa väns dotter*

Bok : Min bästa väns dotter

Författare : Dorothy Koomson

Handling ;

Boken handlar om de gamla bästisarna Kamryn och Adele.
De var oskiljaktiga och trodde inte att något skulle kunna skilja de åt, men så hoppade Adele i säng med Kamryns blivande man Nate. Adele blev gravid och födde Nates barn.
Bröllopet ställs in och hon "rymmer" till Leeds för att slippa både Adele och Nate.
Några år senare på Kamryns födelsedag hittar hon ett brev från Adele i sin födelsedagskortshög.
Det visar sig att Adele ligger döende i Leukemi och vill att Kamryn ska adoptera hennes 5-åriga dotter Tegan.
Hon som aldrig någonsin hade tänkt att skaffa barn. Helt plöstligt ställs hela hennes liv på ända.

Min åsikt ;

I want mooore.
Ju mer jag närmade mig slutet desto nojjigare blev jag för att den var på väg att ta slut =(
Denna boken var riktigt sjukt bra.
En feelgood berättelse som ändå tog upp massa djupa saker som, död & svek.
Ena stunden när man läste blev man nästan förbannad, och i ena satt man med ett leende på läpparna.
Det var en sådan bok där man kunde se allt framför sig. Hade inte suttit fel med en fortsättning eller en film om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0