*Alek, Från Sudanesisk flykting till internationell Fotomodell*

Bok : ALEK, Från Sudanesisk flykting till internationell Fotomodell.

Författare : Alek Wek


Handling ;

Boken är en sann historia om Alek Wek som föddes och bodde med sin familj i Sudan.
Det blir inbördeskrig i Wau staden som hon då bodde i.
Hon flyr sedan till London där en modellscout upptäcker henne på en marknad.
Från flykting till supermodell.
I boken får vi följa hennes liv i Sudan hur det är med olika seder och framförallt hur det känns att lämna allting. Från att komma ny till ett helt annat land och plötsligt blir upptäckt.

Min åsikt ;

Jag brukar älska verklighetsbaserade böcker men denna gick inte, den var för ointressant i början.
Tog nästan halva boken innan jag kände att jag ville fortsätta att läsa.
Hon beskriver allt jättebra, men hon fängslar inte mig ett skit rent ut sagt. Jag kan inte sluta att läsa en bok när jag har börjat så det kändes som jag tvångsläste den tyvärr.
Men visst den var inte dålig, men heller inte jättebra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0